نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2326
-
الف
+

آوازخوانی هنرمندان افغانستانی در جشنواره موسیقی فجر ایران

بخش اجراهای بین‌الملل سی‌ و هفتمین دوره جشنواره موسیقی فجر میزبان اجرای گروه‌ها و هنرمندان ایتالیا، مصر، افغانستان، هلند و مقدونیه می‌شود.

به گزارش آی فیلم 2، طبق اعلام «اردوان جعفریان» دبیر بین الملل سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، بخش اجراهای بین‌الملل میزبان اجرای گروه‌ها و هنرمندان ایتالیا، مصر، افغانستان، هلند و مقدونیه است.

بنا بر جدول تعیین شده برای بخش بین الملل جشنواره موسیقی فجر، هنرمندان نامی اهل افغانستان متشکل از ۷ نفر با عنوان «قوالی نجم الدین» شامل «جواد تابش»، «آصف حبیبی»، «عبدالقادر عزیزی»، «عبدالخالق عزیزی»، «غلام سخی رسولی»، «هوشنگ جاوید» و «نعمت الله حسین زاده» در سالن فرهنگسرای ارسباران، روز جمعه ۲۲ دلو(بهمن)  ساعت ۳۰: ۱۸ به صحنه خواهند رفت.

این گروه مدت کوتاهی است که، با همکاری تعدادی از هنرمندان موسیقی افغانستان فعالیت خود را آغاز کرده و با توجه به سوابق موسیقایی هریک از اعضا که در کار خود کم‌نظیرند، شکل گرفته است.

جواد تابش یکی از شاگردان استاد «الطاف حسین»، قوال بزرگ است که آوازه‌ی جهانی دارد. در حرکت نوینی متن‌های اشعار آئینی شاعران معاصر ایرانی با گونه‌های راگ‌ها و آوازهای هراتی درهم آمیخته تا به یک نوآوری تلفیقی در جهت تولید موسیقی معنوی برسد، ضمن آن که گسترش زبان و ادبیات آئینی پارسی معاصر نیز مورد توجه گروه قرار داشته است.

گفتنی است سی‌ و هفتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۲ تا ۲۶ دلو(بهمن) ۱۴۰۰ به دبیری «حسن ریاحی» در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می‌شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره است.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر